Track Supplies

ALGEMENE VOORWAARDEN
TRACKSUPPLIES BV

Artikel 1. Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Algemene Voorwaarden (hierna te noemen “Voorwaarden”): de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer;
  2. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  3. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  4. Consument: de natuurlijke persoon of bedrijf die een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  5. Dag: kalenderdag;
  6. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel (incl. e-mail) dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, diensten en/of (toegang tot) digitale inhoud op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst: een overeenkomst op afstand die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, diensten en/of digitale inhoud, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Techniek voor communicatie op stand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2. Identiteit van de ondernemer

Bedrijfsnaam: TrackSupplies BV
Adres: Hurksestraat 20-94, 5652 AK Eindhoven
Telefoonnumer: +31622050761
E-mailadres: info@tracksupplies.nl
KvK-nummer: 94078807
BTW-nummer:

Artikel 3. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen onderneming en de consument;
  2. Bij het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal bij het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. Met het accepteren van een aanbod of het plaatsen van een bestelling, worden automatisch deze voorwaarden aanvaard;
  3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  4. Van het in deze voorwaarden bepaalde, kan uitsluitend schriftelijk worden afgeweken. Indien van een onderdeel van deze voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht. Aan eventueel overeengekomen afwijkingen kan de consument geen rechten voor toekomstige transacties ontlenen.
  5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  6. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, worden de algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door TrackSupplies erkend.


Artikel 4. Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicaties en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5. De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  • het e-mailadres van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, de dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  1. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 
Artikel 6. Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument gedurende een bedenktijd van 14 dagen de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld, gaat de bedenktijd in op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen vertegenwoordiger, het betreffende product heeft ontvangen.
  3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien de consument van het herroepingsrecht gebruik wil maken, dient het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd te worden, conform de door de ondernemer verstrekte instructies in ons retourbeleid.
  4. Indien de consument gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht is de consument verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een geschreven bericht/e-mail. Na ontvangst van deze melding stuurt de ondernemer een ontvangstbevestiging.
  5. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht dient de consument het product zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen retour te sturen of te overhandigen aan (een gemachtigde van) de ondernemer. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  6. Indien de consument niet binnen de in dit artikel gestelde termijnen kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht respectievelijk het product niet aan de ondernemer heeft geretourneerd, is de koop een feit.


Artikel 7. Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zijn de eventuele verzendkosten voor het retourneren van de producten voor rekening van de consument.
  2. De retourzending zal na ontvangst van de goederen door de ondernemer per e-mail worden bevestigd. Het aankoopbedrag van de geretourneerde producten (exclusief eventuele verzendkosten) zal de ondernemer zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, terugbetalen. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt bij de aankoop, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.


Artikel 8. Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  3. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  4. die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, stickersets en/of kleding met persoonlijke naam en/of nummering;
  5. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
  8. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  9. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  10. Business to Business (B2B) zakelijke bestellingen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.


Artikel 9. De prijs

  1. De ondernemer behoudt zich uitdrukkelijk het recht om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
  2. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en/of diensten zijn uitgedrukt in euro’s, inclusief btw. Verzendkosten zijn (tenzij anders vermeld) niet bij de genoemde prijzen inbegrepen.
  3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
  4. Additionele inklaringskosten en/of invoer btw zijn niet bij de prijs inbegrepen en zijn voor rekening en risico van de consument. De post- en/of koeriersdienst zal met betrekking tot de invoer gebruikmaken van de bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten. Deze regeling geldt als de goederen worden ingevoerd in het EU-land van bestemming, wat in het onderhavige ook het geval is. De post- en/of koeriersdienst int de btw (al dan niet tezamen met de in rekening gebrachte inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen.


Artikel 10. Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer en van personeel voor alle schade, van welke aard ook, direct of indirect, waaronder bedrijfsschade, gevolgschade, schade aan roerende of onroerende zaken dan wel aan personen, voortkomend uit (gebruik van) producten geleverd en/of gefabriceerd door de ondernemer, wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Evenmin is de ondernemer aansprakelijk voor de schade die bij uitvoering van de overeenkomst door derden wordt veroorzaakt. Door het aanvaarden van een aanbod en/of het plaatsen van een bestelling gaat de consument akkoord met het feit dat deze beperking van de aansprakelijkheid veelomvattend is en geldig is voor elke vorm van geleden schade, zonder beperkingen.
  3. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer jegens consument is in ieder geval beperkt tot ten hoogste het factuurbedrag dat de consument uit hoofde van de betreffende overeenkomst aan de ondernemer verschuldigd is.
  4. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  5. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  6. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  7. De garantie geldt niet indien:
  8. De consument het product gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor het geproduceerd is;
  9. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  10. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  11. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. 


Artikel 11. Overmacht

  1. De ondernemer heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat de ondernemer gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
  2. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan de ondernemer kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan de schuld van de ondernemer en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van de ondernemer komt.

 
Artikel 12. Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen en verlening van diensten.
  2. Tenzij anders overeengekomen vindt levering of verzending van bestellingen enkel plaats nadat de consument volledig aan de betalingsverplichting heeft voldaan.
  3. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. De ondernemer kan niet aansprakelijk gesteld worden indien een product niet geleverd is als gevolg van een foutief adres.
  4. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. Indien geen vervangend artikel beschikbaar gesteld kan worden, zal de ondernemer de consument hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger vanaf het moment van verzending, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  8. In geval van weigering of het niet afhalen van de aangeboden levering komen retour- en eventuele opslagkosten, alsmede het risico van beschadiging of teloorgang van de zending, geheel voor rekening van de consument.

 
Artikel 13. Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan bij het plaatsen van de bestelling.
  2. Betaling kan gedaan worden op verschillende wijzen, zoals hieronder vermeld en aangegeven tijdens het bestelproces. Voor online betalingen wordt gebruik gemaakt van Mollie. Aan de bestelling van een consument kunnen nadere (betalings-/bestel)voorwaarden worden gesteld. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de consument direct een bevestiging per e-mail met daarin vermelding van de totale kosten.
  3. iDEAL: de consument wordt hierbij vanuit de webwinkel direct naar de eigen vertrouwde bankomgeving geleid.
  4. Bankoverschrijving: betaling binnen de online bankomgeving van de consument.
  5. Creditcard: betaling via Mastercard, Maestro, Visa of American Express.
  6. Apple Pay: beschikbaar voor alle Apple-gebruikers.
  7. Google Pay: digitale wallet en online betaalsysteem ontwikkeld door Google.
  8. Klarna: mogelijkheid om gespreid (in 3 delen) of later te betalen. De vordering wordt overgedragen aan Klarna. De volledige voorwaarden voor het gebruik van Klarna zijn in te zien via de website van Klarna.
  9. Bij afhalen van de bestelling dient het volledige bedrag middels één van bovenstaande opties voldaan te zijn. Contante betalingen worden niet geaccepteerd.
  10. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  11. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen. Daarnaast is de consument is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.


Artikel 14. Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  4. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  5. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. In alle gevallen dienen de instructies voor het retourneren, zoals de consument die ontvangt bij het aanmelden van de klacht, exact te worden gevolgd.


Artikel 15. Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

Artikel 16. Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Gratis afhalen

Indien gewenst kunt u uw bestelde product(en) gratis afhalen en zo besparen op de verzendkosten.

Optie 1: U kunt uw bestelling afhalen bij BmB Motoren, Rembrandtlaan 17 F, Veghel. Het afhalen kan alleen op afspraak. Nadat u uw bestelling geplaatst heeft zullen wij z.s.m. contact met u opnemen op een afhaalmoment in te plannen.

Optie 2: U kunt uw bestelling afhalen in de pitbox van BmB Motorsport tijdens één van de race-evenementen waarbij wij aanwezig zijn. Bekijk de evenementenagenda van BmB Motorsport op onze homepagina voor de data en locaties. Wij zullen na het plaatsen van uw bestelling z.s.m. contact met u opnemen om het gewenste evenement en afhaalmoment in te plannen.